Grafik

På Bildlinjen här på Lunnevads Folkhögskola får vi prova på det mesta inom grafik!
Det är jättekul, även fast jag personligen inte alls är särskilt duktig på det..
Har svårt för att få till det som jag vill och komma på motiv, men nu i veckan provade vi faktiskt en jätterolig grej. (Don't get me wrong, allting är jätteroligt, men det blir lite extra intressant om man det inte är jättesvårt)
Som förberedelse hade vi grundat en kartongbit med shell-lack. Det skapar en gul, gummiaktig hinna över kartongen och gör att ingen vätska kan tränga in i kartongen. På så vi kunde man måla på sitt motiv med tryck-oljefärg och sen enkelt torka av det när man var färdig!
Så då fick vi i alla fall i uppgift att göra små självporträtt och sen köra dem i pressen. Våra tryckpressar applicerar typ en sisådär 800 kilos tryck per kvadratCENTIMETER. Så det är rätt tungt alltså!
Här är mitt resultat :)
Några andra ur klassen;
Jag blev ganska nöjd med mitt, förutom att det blev väldigt vitt på ställen där jag faktiskt hade skuggat med färgen... Antar att jag får lägga i ännu mer färg nästa gång!
<3<3 /Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0